Focus je op duurzaamheid in je marketinguitingen

Focus je op duurzaamheid in je marketinguitingen

1 min read
318 views

Duurzaamheid vormt een steeds bepalender thema in de hedendaagse samenleving. Uit eerder onderzoek blijkt dat bijna acht op de tien consumenten het eigen koopgedrag verandert op basis van de impact op het milieu, inclusiviteit en sociale verantwoordelijkheid van aanbieders. Een ontwikkeling om rekening mee te houden bij het vormgeven van de marketinguitingen van je eigen organisatie. Leg de focus op de wijze waarop jij duurzaamheid verwerkt in je bedrijfsvoering, in de producten die je aanbiedt, enzovoorts. 

Er zijn verschillende manieren om hiermee aan de slag te gaan. Schakel bijvoorbeeld een SEO bureau in, om je te laten helpen bij het verbeteren van je organische vindbaarheid op zoekwoorden gerelateerd aan duurzaamheid. Denk aan een zoekterm als “duurzaamste kleding”, “duurzaamste verkoper auto’s”, etc. Het zijn voorbeelden van zoekopdrachten die steeds vaker gebruikt worden door consumenten. 

Verschillende vormen van duurzaamheid in sectoren 

Het verschilt per sector hoe wordt ingezet op duurzaamheid. Wat voor het ene bedrijf werkt, zal voor het andere een minder grote impact hebben. Zo zal een ervaren healthcare digital marketing agency adviseren om je marketinguitingen te focussen op de wijze waarop jouw organisatie bijdraagt aan bijvoorbeeld het terugdringen van afval binnen je zorginstelling. Of denk aan de wijze waarop wordt ingezet op een duurzame, stabiele gezondheidstoestand van cliënten. Stopt de zorg zodra een patiënt hersteld is, of krijgt deze advies mee om nieuwe klachten in de toekomst tegen te gaan? Het draagt bij aan een duurzaam herstel. 

In de industrie ligt de focus eveneens op het terugdringen van restafval. Dat gebeurt onder meer door in te zetten op 3D printers. Ook robotisering en automatisering zijn in de industrie vormen van verduurzaming. Door zware taken door robots uit te laten voeren, zijn bestaande medewerkers duurzaam inzetbaar op andere plekken. Het helpt een langdurige uitval van het personeel tegen te gaan. 

Marketinguitingen in verschillende varianten distribueren

Wist je dat een consument zeven contactmomenten nodig heeft, voordat deze een bedrijf gemiddeld genomen vertrouwt? Zo’n zelfde theorie geldt ook voor het creëren van een duurzaam beeld rond je organisatie. Zorg dat je de marketinguitingen rond duurzaamheid op verschillende manieren distribueert. Post een bericht op sociale media, schrijf een blog voor je eigen website, publiceer een artikel op een gerenommeerde nieuwswebsite in je branche, enzovoorts. Door consumenten regelmatig te herinneren aan de boodschap die je over wilt brengen zal deze sneller en langer blijven hangen. Een professioneel marketing bureau kan je hierbij helpen. 

Je woning verduurzamen Dit zijn de stappen naar een energiezuinig huis
Previous Story

Je woning verduurzamen? Dit zijn de stappen naar een energiezuinig huis

Slim en duurzaam ventileren
Next Story

Slim en duurzaam ventileren: waarom een badkamerventilator met vochtsensor niet mag ontbreken in je eco-woning

Latest from Marketing